• Print

    “Meer rendabiliteit en omzet dankzij Erasmus voor Jonge Ondernemers.”

    In 2012 richtte Liesbeth Willaert The Homepage op een web & online marketing bureau in Brussel. Na de start en eerste jaren was het tijd voor verandering, een nichemarkt, specialisatie, een groeistrategie, inspelen op uitdagingen in de markt, innoveren... Tevens kwamen er het laatste jaar ook de vele aanvragen voor het ontwerpen en ontwikkelen van mobiele applicaties bij en daarbij botsten we steeds op de technische beperkingen van het webteam, een vaste methodologie en nieuwe betrouwbare leveranciers. Kortom, het was hoog tijd voor een tweede (internationale) stap via het “Erasmus voor Jonge Ondernemers”.

    Mobile Jazz, een dynamisch en “Google-minded” met hoofdzetel in Barcelona was de perfecte match als intro van The Homepage in de wereld van mobiele applicaties. Alle aspecten die komen kijken bij het conceptualiseren, testen, ontwerpen, ontwikkelen en in de markt plaatsen van mobiele applicaties kwamen ruimschoots aan bod. Ook de internationale klantenportefeuille van het hostbedrijf varieerde enorm; van de universiteit in Dubai tot de Catalaanse overheid tot medische applicaties in de U.S…

    “Een confronterende Eyeopener”

    Gezien de uitwisseling 6 maand duurde kreeg ik inzicht in de algemene opzet, de werkethiek, de lange termijnvisie en de interne processen van Mobile Jazz. Voortdurend werd ik geconfronteerd met hun manier van werken en die van The Homepage. Dit was echt een eyeopener. Mobile Jazz is een extreem efficiënt en productief bedrijf gezien het bedrijf zowel tijd- als plaats onafhankelijk werd opgezet. Werknemers zijn verspreid over heel de wereld en werken binnen verschillende tijdszones. Deze specifieke bedrijfsopzet werd door de jaren heen geoptimaliseerd en voldoet aan een enorm resultaatsgerichte manier van werken en communiceren. De verworven inzichten die ik kon toepassen op de algemene werking van The Homepage waren goud waard en hebben dan ook voor een aanzienlijke rendabiliteitsverhoging gezorgd!

    “Een switch in het businessmodel”.

    De resultaten na 6 maanden zijn dan ook enorm: een verhoogde omzet, een aanzienlijke rentabiliteitsstijging en toegang tot kwalitatief netwerk van leveranciers. De grootste verandering echter die de omzet verhoogde was een switch in mijn businessmodel van services naar een focus op producten wat totaal andere marges oplevert, met behoud van klantentevredenheid en meer aanbod aan dezelfde prijs.

    Dankzij Erasmus voor Jonge Ondernemers kon ik mijn markt en netwerk uitbreiden, mijn bedrijf optimaliseren en merk ik een stevige groei!

    Nogmaals bedankt voor deze enorme opportuniteit. Dit programma was de beste groeistrategie die ik me kon inbeelden.